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構造系と制御系の統合化設計アプローチに基づくビークルの操縦性向上
https://iwate-u.repo.nii.ac.jp/records/10104
https://iwate-u.repo.nii.ac.jp/records/101047968992e-724a-467a-b4f7-26e239fd8262
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||
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公開日 | 2011-11-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 構造系と制御系の統合化設計アプローチに基づくビークルの操縦性向上 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | phase crossover bandwidth | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | finite bandwidth loop shaping | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | integrated design | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | dissipative control | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | control augmentation system | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||
著者 |
佐藤, 淳
× 佐藤, 淳
× 杉本, 譲二
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著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 62664 | |||||||||
姓名 | SATOH, Atsushi | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 62665 | |||||||||
姓名 | SUGIMOTO, Kenji | |||||||||
著者(機関) | ||||||||||
値 | 岩手大学工学部 | |||||||||
著者(機関) | ||||||||||
値 | 奈良先端科学技術大学院大学 情報科学研究科 | |||||||||
登録日 | ||||||||||
日付 | 2011-11-18 | |||||||||
書誌情報 |
システム制御情報学会論文誌 巻 19, 号 4, p. 142-149, 発行日 2006-04-15 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1342-5668 | |||||||||
Abstract | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | This paper discusses the integrated design strategy of GAS(ControlAugmentationSystem) for vehicle handling quality improvement. This paper points out the similarity of the problem setting between GAS design and structure/control integrated design. As expected from the above similarity, it is observed that the phase crossover bandwidth of vehicle dynamics has crucial effect to the tracking performance for pilot control input. Furthermore, a finite bandwidth phase shaping with frequencydependent weighing functions is proposed. Namely, the phase shaping in control bandwidth is achieved with no phase constraint in the higher frequency range. By the proposed technique, a CAS which achieves the phase shaping in the specified control bandwidth is easily designed via LMI(Linear Matrix Inequality) approach. |
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出版者 | ||||||||||
出版者 | システム制御情報学会 | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | On the Handling Quality Augmentation of Vehicles via Integrated Design Approach of Structure and Control Systems | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |