WEKO3
インデックスリンク
アイテム
マイクロティーチングにおけるモデリング
https://doi.org/10.15113/00011140
https://doi.org/10.15113/000111403b7a991c-b0f5-458e-99e2-2e9f5dd42ecc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-02-07 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | マイクロティーチングにおけるモデリング | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | The Modeling in Microteaching | |||||||
言語 | en | |||||||
著者 |
佐伯, 卓也
× 佐伯, 卓也
|
|||||||
著者別名 | ||||||||
姓名 | SAEKI, Takuya | |||||||
著者(機関) | ||||||||
岩手大学教育学部, 数学科 | ||||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Teacher Education | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Microteaching | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Modeling | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Scenario Metbod | |||||||
Abstract | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The modeling-phase is a troublesome and delicate phase in microteaching sessions when a microteaching is played by a student-teacher and peer-students in a preservice teacher education. In order to solve the above modeling problem, the author has tried the Scenario Method. The Scenario Method consists of the following two phases: (1) Watching classroom works of real students by video-tapes and (2) role-playing a teacher and students with protocols of real students' class room works. The author applied the microteaching with Scenario Method as a modeling in the intensive course in teaching of Mathematics at the Faculty of Science in Tohoku University, and has gained a tolerable result. | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 岩手大学教育学部附属教育工学センター | |||||||
登録日 | ||||||||
日付 | 2008-02-07 | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.15113/00011140 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
NCID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00057504 | |||||||
書誌情報 |
教育工学研究 巻 5, p. 1-6, 発行日 1983-03 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 0285-2128 |