WEKO3
インデックスリンク
アイテム
マイクロティーチングにおけるモデリング
https://doi.org/10.15113/00011140
https://doi.org/10.15113/000111403b7a991c-b0f5-458e-99e2-2e9f5dd42ecc
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2008-02-07 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | マイクロティーチングにおけるモデリング | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | The Modeling in Microteaching | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| 著者 |
佐伯, 卓也
× 佐伯, 卓也
|
|||||||
| 著者別名 | ||||||||
| 姓名 | SAEKI, Takuya | |||||||
| 著者(機関) | ||||||||
| 値 | 岩手大学教育学部, 数学科 | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | Teacher Education | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | Microteaching | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | Modeling | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | Scenario Metbod | |||||||
| Abstract | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | The modeling-phase is a troublesome and delicate phase in microteaching sessions when a microteaching is played by a student-teacher and peer-students in a preservice teacher education. In order to solve the above modeling problem, the author has tried the Scenario Method. The Scenario Method consists of the following two phases: (1) Watching classroom works of real students by video-tapes and (2) role-playing a teacher and students with protocols of real students' class room works. The author applied the microteaching with Scenario Method as a modeling in the intensive course in teaching of Mathematics at the Faculty of Science in Tohoku University, and has gained a tolerable result. | |||||||
| 出版者 | ||||||||
| 出版者 | 岩手大学教育学部附属教育工学センター | |||||||
| 登録日 | ||||||||
| 日付 | 2008-02-07 | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | jpn | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
| 著者版フラグ | ||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
| ID登録 | ||||||||
| ID登録 | 10.15113/00011140 | |||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||
| NCID | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
| 収録物識別子 | AN00057504 | |||||||
| 書誌情報 |
教育工学研究 巻 5, p. 1-6, 発行日 1983-03 |
|||||||
| ISSN | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
| 収録物識別子 | 0285-2128 | |||||||