ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 教育 Education
  2. 03 紀要論文
  3. 07 教育工学研究 Journal of Educational Technology
  4. 第5号 No.5 (1983.3)

授業構成要素についての認知構造の変容 : 教科による認知構造の差異

https://doi.org/10.15113/00011146
https://doi.org/10.15113/00011146
6fed8a68-ab8d-4525-a642-baf26508422e
名前 / ファイル ライセンス アクション
jcet-v5p63-69.pdf jcet-v5p63-69.pdf (321.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-02-07
タイトル
タイトル 授業構成要素についての認知構造の変容 : 教科による認知構造の差異
タイトル
タイトル Cognitive Modification about The Content Structure of Teaching Skills in Classroom Work : Difference of Cognitive Structure Between Two Subjects
言語 en
著者 倉島, 敬治

× 倉島, 敬治

倉島, 敬治

Search repository
著者別名
姓名 Kurashima, Keiji
著者(機関)
値 岩手大学教育学部附属教育工学センター
キーワード
主題Scheme Other
主題 preservice education
キーワード
主題Scheme Other
主題 cognitive modification
キーワード
主題Scheme Other
主題 P-Pgraph
キーワード
主題Scheme Other
主題 ISMmethod
キーワード
主題Scheme Other
主題 teaching skills
Abstract
内容記述タイプ Other
内容記述 In order to clarify the cognitive structure about the contents of teaching skills in classroom work, The eight main teaching skills were chosen, Word-Association Test I- form(Saeki, T. 1981) was prepared, and P-P Graph Analysis was applied. But it is difficult to decide the content structure of teaching skills in classroom work, so the auther tried to apply the ISM method (Interactive Structural Modeling: Sato, T. 1980) to student teachers after teaching practice sessions. He gained two kinds of petterns on hierarchy graph: One was a High hierarchy structure graph which had four levels with no paths (Mathematics students), and the other was a low hierarchy one which had two levels with eight double paths (Japanese students). This fact implicates that this kind of study has to consider and deal with differences among subject characteristics such as A. T. I.
出版者
出版者 岩手大学教育学部附属教育工学センター
登録日
日付 2008-02-07
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15113/00011146
ID登録タイプ JaLC
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00057504
書誌情報 教育工学研究

巻 5, p. 63-69, 発行日 1983-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0285-2128
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:27:01.743188
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3