WEKO3
インデックスリンク
アイテム
授業構成要素についての認知構造の変容 : 教科による認知構造の差異
https://doi.org/10.15113/00011146
https://doi.org/10.15113/000111466fed8a68-ab8d-4525-a642-baf26508422e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-02-07 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 授業構成要素についての認知構造の変容 : 教科による認知構造の差異 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Cognitive Modification about The Content Structure of Teaching Skills in Classroom Work : Difference of Cognitive Structure Between Two Subjects | |||||||
言語 | en | |||||||
著者 |
倉島, 敬治
× 倉島, 敬治
|
|||||||
著者別名 | ||||||||
姓名 | Kurashima, Keiji | |||||||
著者(機関) | ||||||||
岩手大学教育学部附属教育工学センター | ||||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | preservice education | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | cognitive modification | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | P-Pgraph | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ISMmethod | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | teaching skills | |||||||
Abstract | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In order to clarify the cognitive structure about the contents of teaching skills in classroom work, The eight main teaching skills were chosen, Word-Association Test I- form(Saeki, T. 1981) was prepared, and P-P Graph Analysis was applied. But it is difficult to decide the content structure of teaching skills in classroom work, so the auther tried to apply the ISM method (Interactive Structural Modeling: Sato, T. 1980) to student teachers after teaching practice sessions. He gained two kinds of petterns on hierarchy graph: One was a High hierarchy structure graph which had four levels with no paths (Mathematics students), and the other was a low hierarchy one which had two levels with eight double paths (Japanese students). This fact implicates that this kind of study has to consider and deal with differences among subject characteristics such as A. T. I. | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 岩手大学教育学部附属教育工学センター | |||||||
登録日 | ||||||||
日付 | 2008-02-07 | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.15113/00011146 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
NCID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00057504 | |||||||
書誌情報 |
教育工学研究 巻 5, p. 63-69, 発行日 1983-03 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 0285-2128 |