WEKO3
インデックスリンク
アイテム
数学教材開発スキルテスト : マイクロティーチングの中で
https://doi.org/10.15113/00011165
https://doi.org/10.15113/000111652d0da71d-c78d-4da4-9d19-76e799946edc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-02-06 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 数学教材開発スキルテスト : マイクロティーチングの中で | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Teaching-Material Development Skill Tests in Mathematics Education : Through Microteaching | |||||||
言語 | en | |||||||
著者 |
佐伯, 卓也
× 佐伯, 卓也
|
|||||||
著者別名 | ||||||||
姓名 | SAEKI, Takuya | |||||||
著者(機関) | ||||||||
岩手大学教育学部数学科, 附属教育工学センター | ||||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 数学教材開発スキルテスト | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | マイクロティーチング | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 教材の翻案 | |||||||
Abstract | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Experimenatl classes were conducted for one semester on the hypothesis that microteaching would facilitate progress in the student's teaching-material translation skills and the application skills of the teaching-material translation. Subjects were the third year students at the Faculty of Education, lwate University. The subjects were presented with two kinds of skill tests: one was for teaching-material translation skills and the other for corpus translation skills. The data support this hypothesis. | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 岩手大学教育学部附属教育工学センター | |||||||
登録日 | ||||||||
日付 | 2008-02-06 | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.15113/00011165 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
NCID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00057504 | |||||||
書誌情報 |
教育工学研究 巻 2, p. 1-6, 発行日 1980-03 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 0285-2128 |