WEKO3
インデックスリンク
アイテム
学校英語の教授方略 : 教材開発の新しい動き
https://doi.org/10.15113/00011168
https://doi.org/10.15113/00011168b68dd113-9044-4c0d-9b8f-62793a4c85ae
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-02-06 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 学校英語の教授方略 : 教材開発の新しい動き | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | A Strategy for Teaching English in School : A New Trend in the Teaching-Material Development | |||||||
言語 | en | |||||||
著者 |
大沢, 俊成
× 大沢, 俊成
|
|||||||
著者別名 | ||||||||
姓名 | OSAWA, Toshinari | |||||||
著者(機関) | ||||||||
岩手大学教育学部, 英語科 | ||||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 学校英語 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 教授方略 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 教材開発 | |||||||
Abstract | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Communicative competence has recently been stipulated as an important objective in foreign-language teaching. In this article the author attempts to sketch a new trend in the teaching material development stimulated by those who abvocate the Notional-Functional Approach to foreign-language teaching and to point out some merits and difficulties in accepting the new approach. | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 岩手大学教育学部附属教育工学センター | |||||||
登録日 | ||||||||
日付 | 2008-02-06 | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.15113/00011168 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
NCID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00057504 | |||||||
書誌情報 |
教育工学研究 巻 2, p. 19-26, 発行日 1980-03 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 0285-2128 |