WEKO3
インデックスリンク
アイテム
ゲームを通じた言語推論教育 : レベルと態度の調査
https://doi.org/10.15113/0002000201
https://doi.org/10.15113/000200020108a8bf8f-2d7b-494f-8f55-71b42bf13b20
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-01-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Language inference pedagogy through games : Surveying levels and attitudes | |||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ゲームを通じた言語推論教育 : レベルと態度の調査 | |||||||
言語 | ja | |||||||
著者 |
SMILEY, Jim
× SMILEY, Jim
|
|||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | inferencing | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | comprehension | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | learner beliefs | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Japanese English pedagogy | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | pedagogic games | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | epistemic modality | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This paper presents the second phase of a multipart project that investigates the validity and suitability of utilising logic games to develop epistemic modality among English as a Foreign Language (EFL) learners. The research question was “How are logic games received by EFL learners at different ability levels?” centring on understanding how logic games are perceived by EFL learners across different proficiency levels. Participants comprised students from three distinct, unrelated institutions( n = 77), encompassing varying EFL proficiency tiers: high, medium, and low. Using a survey instrument, the study addressed four key facets: enjoyment, gameplay ease, perceived English language advancement and the inclination for future game participation. The findings strongly indicate the absence of a correlation between EFL proficiency levels and any of the assessed facets. Furthermore, a chi-squared test revealed the lack of gender-based differentiations. In summary, the outcomes of this research underscore the notion that logic games exhibit equal applicability across diverse levels of EFL learners within the university setting. This paper contributes insights to the ongoing discourse on the integration of logic games as a pedagogical tool for developing epistemic modality among EFL learners. | |||||||
言語 | en | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | Faculty of Humanities and Social Sciences, Iwate University | |||||||
言語 | en | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 岩手大学人文社会科学部 | |||||||
言語 | ja | |||||||
登録日 | ||||||||
日付 | 2024-01-15 | |||||||
日付タイプ | Created | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.15113/0002000201 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
NCID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00000256 | |||||||
書誌情報 |
la : Artes Liberales ja : アルテス リベラレス 巻 113, p. 71-86, ページ数 16, 発行日 2023-12-26 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||
収録物識別子 | 0385-4183 |