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インフライトシミュレータMuPAL-αの横/方向運動モデルマッチング制御器の飛行実験
https://iwate-u.repo.nii.ac.jp/records/9714
https://iwate-u.repo.nii.ac.jp/records/971402a51c64-bc41-4a46-953e-d873e7877149
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Restricted Access
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||
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公開日 | 2009-03-02 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | インフライトシミュレータMuPAL-αの横/方向運動モデルマッチング制御器の飛行実験 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Aircraft | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Motion Control | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Robust Control | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Flight Test | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Model-matching | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||
著者 |
佐藤, 昌之
× 佐藤, 昌之
× 佐藤, 淳
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著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 74176 | |||||||||
姓名 | SATO, Masayuki | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 74177 | |||||||||
姓名 | SATO, Atsushi | |||||||||
著者(機関) | ||||||||||
値 | 宇宙航空研究開発機構総合技術研究本部飛行システム技術開発センター | |||||||||
著者(機関) | ||||||||||
値 | 岩手大学工学部 | |||||||||
登録日 | ||||||||||
日付 | 2009-03-02 | |||||||||
書誌情報 |
日本機械学會論文集. C編 巻 72, 号 721, p. 2786-2794, 発行日 2006-01-01 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0387-5024 | |||||||||
Abstract | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | In this paper, flight controller design for the lateral/direction motions of in-flight simulator MuPAL-α is discussed. For the simultaneous simulation of gust responses and pilot input responses of model aircraft, feedback and feed forward controllers are designed in two steps; feedback controllers for robust model-matching problem are first designed using scaled H_∞ control to simulate the gust responses of target aircraft, and then feed forward controllers for H_∞, model-matching are designed as right inverse systems to simulate the aircraft responses driven by pilot inputs. In the feedback controller design, we use airspeed in stead of inertial speed which was used in our previous report. After confirming that designed controllers have good model-matching performance with numerical simulations, we conducted hardware-in-the-loop simulations and flight tests. In the flight tests, we confirmed that controllers with air speed feedback have better model-matching performance than controllers with inertial speed feedback, i.e. we have improved the model-matching performance of in-flight simulator MuPAL-α for its lateral/directional motions. | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 社団法人日本機械学会 | |||||||||
権利 | ||||||||||
権利情報 | ©社団法人日本機械学会 | |||||||||
権利 | ||||||||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
異版である | ||||||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||||||
識別子タイプ | URI | |||||||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110004811597/ |