Item type |
学術雑誌論文 / Journal Article(1) |
公開日 |
2009-11-30 |
タイトル |
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タイトル |
小形2サイクルメタノール火花点火エンジンのトライボロジ |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Tribology |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Two Stroke Cycle Engine |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Methanol |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Cylinder Wear |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Separated Lubrication |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Sludge |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
journal article |
著者 |
藤田, 尚毅
小野寺, 英輝
辻, 正一
伊藤, 光博
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著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
61418 |
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姓名 |
FUJITA, Naotake |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
61419 |
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姓名 |
ONODERA, Hideki |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
61420 |
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姓名 |
TSUJI, Syoichi |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
61421 |
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姓名 |
ITO, Mitsuhiro |
著者(機関) |
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値 |
岩手大学工学部 |
登録日 |
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日付 |
2009-11-30 |
書誌情報 |
日本機械学會論文集. C編
巻 60,
号 571,
p. 1027-1032,
発行日 1994-01-01
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0387-5024 |
Abstract |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
This study is on tribology for smal two stroke cycle spark ignition engines fueled by M85(gasoline 15% + methanol 85%) and M0 (gasoline 100%). Separation occurs when lubrication oil is added to the gasoline-methanol blended fuel. Therefore, lubrication oil is supplied to the intake manifold separately from the fuels, and the oil-to-fuel ratio is about 1 : 30 for M0 and 1 : 60 for M85. Wear data for M85 under constant speed and WOT (wide-open throttle), is compared with data of a M0 counterpart. The sludge formed during engine operation was found to affect the cylinder wear performance. |
出版者 |
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出版者 |
社団法人日本機械学会 |
権利 |
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権利情報 |
社団法人日本機械学会 |
権利 |
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権利情報 |
本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである |
著者版フラグ |
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出版タイプ |
VoR |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
異版である |
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関連タイプ |
isVersionOf |
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識別子タイプ |
URI |
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関連識別子 |
http://ci.nii.ac.jp/naid/110002381424/ |