Item type |
学術雑誌論文 / Journal Article(1) |
公開日 |
2012-11-13 |
タイトル |
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タイトル |
複合添加剤系における境界潤滑膜のTOF-SIMS解析(第2報)-深さ方向の化学組成分析- |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
TOF-SIMS |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
boundary lubrication |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
calcium sulfonate |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
dibenzyl disulfide |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
tricresyl phosphate |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
tribochemistry |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
journal article |
著者 |
久保, 朋生
七尾, 英孝
南, 一郎
森, 誠之
市橋, 俊彦
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著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
63017 |
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姓名 |
KUBO, Tomoo |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
63018 |
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姓名 |
NANAO, Hidetaka |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
63019 |
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姓名 |
MINAMI, Ichiro |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
63020 |
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姓名 |
MORI, Shigeyuki |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
63021 |
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姓名 |
ICHIHASHI, Toshihiko |
著者(機関) |
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値 |
岩手大学工学部応用化学科 |
著者(機関) |
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値 |
岩手大学工学部応用化学科 |
著者(機関) |
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値 |
岩手大学工学部応用化学科 |
著者(機関) |
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値 |
岩手大学工学部応用化学科 |
著者(機関) |
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値 |
出光興産(株)営業研究所 |
登録日 |
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日付 |
2012-11-13 |
書誌情報 |
トライボロジスト
巻 52,
号 12,
p. 871-879,
発行日 2007-12-15
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0915-1168 |
Abstract |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Over-based calcium sulfonates, dibenzyldisulfide and tricresyl phosphates were employed as additives by multi-or single use. It was found that reduction of wear and increase of friction at the same time,which is desirable for CVT f1uids,can be achieved by adequate formulation of additives. TOF-SIMS analysis of the wear track was conducted to understand the chemical composition of the boundary lubrication film generated by the tribochemical reactions of the additives. The depth profile of the boundary lubrication film was also acquired by an etching technique. The analysis revealed that the profile of the boundary lubrication film depends on the film precursors,the additive(s). It was suggested that wear and friction can be controlled independently by designing the boundary lubrication film,which derived from additive(s). |
出版者 |
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出版者 |
日本トライボロジー学会 |
その他のタイトル |
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その他のタイトル |
TOF-SIMS Analysis of Boundary Lubrication Film Derived From Multi-Additives (Part 2)-Chemical Analysis with Depth Profiling- |
著者版フラグ |
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出版タイプ |
VoR |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |