Item type |
学術雑誌論文 / Journal Article(1) |
公開日 |
2013-01-18 |
タイトル |
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タイトル |
投影マッピングを利用した多視点カメラ映像からのリアルタイムな仮想視点映像生成法 |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
多視点カメラ映像 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
仮想視点映像 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
ビジュアルハル |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
視体積交差法 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
投影マッピング |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Multi-view Camera Images |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Virtual-viewpoint Image |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Visual Hull |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Volume Intersection Method |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Projection Mapping |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
journal article |
著者 |
竹中, 史雄
藤本, 忠博
原美, オサマ
千葉, 則茂
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著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
63379 |
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姓名 |
TAKENAKA, Fumio |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
63380 |
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姓名 |
FUJIMOTO, Tadahiro |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
63381 |
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姓名 |
HALABI, Osama |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
63382 |
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姓名 |
CHIBA, Norishige |
著者(機関) |
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値 |
岩手大学大学院工学研究科 |
著者(機関) |
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値 |
岩手大学工学部 |
著者(機関) |
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値 |
岩手大学工学部 |
著者(機関) |
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値 |
岩手大学工学部 |
登録日 |
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日付 |
2013-01-18 |
書誌情報 |
芸術科学会論文誌
巻 10,
号 4,
p. 263-275,
発行日 2011-12-15
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1347-2267 |
Abstract |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
本研究では,複数のカメラから取得した多視点カメラ映像をもとに,投影マッピングを利用した視体積交差法により,リアルタイムで対象物体の3次元形状を復元して描画する手法を提案する.本手法では,3次元空間上で複数の平板を平行かつ等間隔に並べた平行平板群を3軸方向に組み合わせたモデルによりボクセルモデルを疑似表現することで,ボクセルベースの視体積交差法を模擬する.各カメラ映像のフレーム画像ごとに,まず,前景(対象物体)ピクセルと背景ピクセルをα値で区別した投影用テクスチャを生成する.そして,グラフィックライブラリの投影マッピングの機能を利用して,各カメラの投影用テクスチャを各カメラ視点から平行平板群に対して投影し,全カメラの投影領域の積をα値の演算により求めることで,3次元空間上での物体の形状をビジュアルハルにより色情報とともに高速に復元して描画する.本手法は,通常のボクセルベース視体積交差法に比べて非常に高速であり,動きを伴う対象物体に対してもリアルタイムで仮想視点映像を生成することが可能である. |
Abstract |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
This paper proposes a method, which is based on a volume intersection method by utilizing projection mappings, to reconstruct and render the 3D shape of an object in real time from images captured by multiple video cameras. The proposed method imitates a voxel-based volume intersection method on a pseudo-voxel space, which is constructed by placing orthogonally three sets of parallel equally-spaced planes in the 3D space. In each frame time, first, the frame image of each camera is processed to generate a projection texture having different alpha values on foreground (object) pixels and background ones. Then, the projection texture of every camera is projected onto the parallel planes by projection mapping functions of a graphic library. Finally, the visual hull of the object is efficiently reconstructed as the intersection of all cameras' projection regions in the 3D space by alpha operations of the graphic library, and is rendered using color values. The proposed method is more efficient than a conventional voxel-based volume intersection method, and is able to generate virtual viewpoint images with a moving object in real time. |
出版者 |
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出版者 |
芸術科学会 |
その他のタイトル |
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その他のタイトル |
Real-time Rendering of Virtual-viewpoint Images from Multi-view Camera Images Using Projection Mapping |
著者版フラグ |
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出版タイプ |
VoR |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |