ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 教育 Education
  2. 03 紀要論文
  3. 09 教育実践総合センター研究紀要 Journal of Clinical Research Center for Child Development and Educational Practice
  4. 第14号 No.14 (2015.3)

コミュニカティブな言語教授法を促進するための中学校英語教科書 : ゆりかごを用いた前・後転の同時習得プログラムの検証

https://doi.org/10.15113/00010829
https://doi.org/10.15113/00010829
df96c25b-f533-4836-9360-2d9957bae366
名前 / ファイル ライセンス アクション
jcrc-n14p241-255.pdf jcrc-n14p241-255.pdf (2.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-06-03
タイトル
タイトル コミュニカティブな言語教授法を促進するための中学校英語教科書 : ゆりかごを用いた前・後転の同時習得プログラムの検証
タイトル
タイトル The Role of Junior High School English Textbooks in Communicative Language Teaching Based on a Case Study of Two Junior High School Teachers Teaching Sunshine
言語 en
著者 フェケテ, レーカ

× フェケテ, レーカ

フェケテ, レーカ

Search repository
ホール, M ジェームス

× ホール, M ジェームス

ホール, M ジェームス

Search repository
著者別名
姓名 FEKETE, Reka
著者別名
姓名 HALL, James M.
著者(機関)
値 岩手大学教育学部
キーワード
主題Scheme Other
主題 English education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Junior High School English Tearcher
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語教育
Abstract
内容記述タイプ Other
内容記述 Making English education in Japan more communication-centered has received attention since 1974(Torikae,2014). In the 1980s, education policy by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science, and Technology(MEXT) began to make provisions in its Course of Study (National English Curriculum) for secondary school English to make developing learners' communicative skills a primary objective(LoCastro,1996). However, numerous researchers have found that MEXT policy has not had its hoped-for effect on English education in Japan because of its incompatibility with the school context(A partial list of such research is Aspinall, 2006;Butler,2011;Gorsuch, 2000; Humphries & Burns, 2015; Nishino & Watanabe, 2008; Sakui, 2004). Although policy changes have not met expectations, it would be misleading to say that they have not had an effect. For example, research by Hall (2014a, 2014b) shows how teachers navigate contextual constraints to incorporate an element of communication into their students’ English learning. Furthermore, there are various practical books on communicative methodologies for English teachers (For example, see Miura, Nakashima, & Ikeoka, 2006; Nakashima, 2000; Takeshima, 2011). Thus, rather than add to the literature describing the weaknesses of English education in Japan, this study seeks to describe how junior high school English teachers interpret and then adapt MEXT approved textbooks to develop students’ communicative abilities. Through doing this, from the perspective of using MEXT authorized textbooks, we hope that we can elucidate the challenges that teachers face in developing students’ communicative abilities and how they overcome these challenges.
出版者
出版者 岩手大学教育学部附属教育実践総合センター
登録日
日付 2015-06-03
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15113/00010829
ID登録タイプ JaLC
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11844473
書誌情報 岩手大学教育学部附属教育実践総合センター研究紀要
en : The journal of Clinical Research Center for Child Development and Educational Practices

巻 14, p. 241-255, 発行日 2015-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-2216
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:19:01.103953
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3