Item type |
学術雑誌論文 / Journal Article(1) |
公開日 |
2021-10-05 |
タイトル |
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タイトル |
スライダクランク,立体カム,不可逆機構からなる無段変速機構の設計 |
タイトル |
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タイトル |
A Design Method for Continuously Variable Transmission Mechanism Consisting of Slider-Cranks, Solid Cams and Non-Invertible Mechanisms |
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言語 |
en |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
continuously variable transmission |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
four-bar crank mechanism |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
slider crank mechanism |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
link mechanism |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
one-way clutch |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
solid cam |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
journal article |
著者 |
湯川, 俊浩
村上, 彰勘
熊谷, 昇磨
大志田, 宜明
武田, 洋一
佐藤, 淳
小野寺, 英輝
谷口, 英夫
花原, 和之
大島, 修三
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著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
93227 |
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姓名 |
YUKAWA, Toshihiro |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
93228 |
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姓名 |
MURAKAMI, Akinori |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
93229 |
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姓名 |
KUMAGAI, Shoma |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
93230 |
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姓名 |
OSHIDA, Yoshiaki |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
93231 |
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姓名 |
TAKEDA, Youichi |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
93232 |
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姓名 |
SATO, Atsushi |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
93233 |
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姓名 |
ONODERA, Hideki |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
93234 |
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姓名 |
TANIGUCHI, Hideo |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
93235 |
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姓名 |
HANAHARA, Kazuyuki |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
93236 |
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姓名 |
OHSHIMA, Shuzo |
著者(機関) |
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値 |
岩手大学 |
著者(機関) |
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値 |
岩手大学 |
著者(機関) |
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値 |
岩手大学 |
著者(機関) |
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値 |
岩手大学 |
著者(機関) |
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値 |
岩手大学 |
著者(機関) |
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値 |
岩手大学 |
著者(機関) |
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値 |
岩手大学 |
著者(機関) |
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値 |
岩手大学 |
著者(機関) |
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値 |
岩手大学 |
著者(機関) |
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値 |
岩手大学地域連携推進センター |
登録日 |
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日付 |
2021-10-05 |
書誌情報 |
精密工学会誌
en : Journal of the Japan Society of Precision Engineering
巻 87,
号 3,
p. 307-316,
発行日 2021-03-05
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1882675X |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
09120289 |
抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
A continuously variable transmission (CVT) consisting of slider-cranks, solid cams and non-invertible mechanisms is discussed in this paper. The conventional CVTs are mainly classified as belt-types or toroidal types in conduction mechanisms. Basically, these conventional CVTs are composed of frictional conduction components. However, the proposed CVT in this paper does not have any special friction conductions. Friction force which is being occurred in the conventional CVTs gives their energy transfer efficiency more inferior. The mechanism without any friction conductions provides a high function that creates no noise, is durable, and offers high transmission efficiency. The details of the fundamental design method for the new CVT are mainly explained in this paper. Four identical slider crank mechanisms as one of four-bar crank mechanisms are placed in parallel in the CVT. The proposed CVT does not generate any slip phenomena even if high power or torque is conducted in the mechanism. In particular, we analyze the geometry of the link mechanisms and three-dimensional cams, and design the shape of a solid cam in each gear ratio. Furthermore, we estimate the required number of all units consisting of slider-cranks, and takeover time of each unit in the CVT. |
抄録(URL) |
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表示名 |
スライダクランク,立体カム,不可逆機構からなる無段変速機構の設計 |
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URL |
https://www.jstage.jst.go.jp/article/jjspe/87/3/87_307/_article/-char/ja |
出版者 |
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出版者 |
精密工学会 |
権利 |
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権利情報 |
© 2021 精密工学会 |
NCID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN1003250X |
DOI |
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関連タイプ |
isIdenticalTo |
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識別子タイプ |
DOI |
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関連識別子 |
info:doi/10.2493/jjspe.87.307 |
著者版フラグ |
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出版タイプ |
VoR |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |