WEKO3
インデックスリンク
アイテム
都市計画教育のための教材開発とその有用性の検証
https://iwate-u.repo.nii.ac.jp/records/9234
https://iwate-u.repo.nii.ac.jp/records/9234f18a0d13-f6eb-462e-a11b-8221aac58a8b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-11-29 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 都市計画教育のための教材開発とその有用性の検証 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | teaching materials for town planning | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | cube | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | set square | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | building coverage ratio | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | floor area ratio | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | setback regulation | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 都市計画教材 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 立方体 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 三角定規 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 建ぺい率 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 容積率 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 斜線制限 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||
著者 |
三宅, 諭
× 三宅, 諭
× 後藤, 春彦
|
|||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 72376 | |||||||||
姓名 | MIYAKE, Satoshi | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 72377 | |||||||||
姓名 | GOTO, Haruhiko | |||||||||
著者(機関) | ||||||||||
値 | 岩手大学農学部 | |||||||||
著者(機関) | ||||||||||
値 | 早稲田大学理工学部建築学科 | |||||||||
登録日 | ||||||||||
日付 | 2010-11-29 | |||||||||
書誌情報 |
都市計画論文集 号 41-3, p. 577-582, 発行日 2006-10-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0916-0647 | |||||||||
Abstract | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to develop a teaching material for town planning and to verify its utility.Firstly, among various rules, we developed a teaching materials that children could visually learn three rules, building coverage ratio, floor area ratio, and setback regulation. Secondly, we practiced a workshop of making a model of house.As a result, we verified that children could understand three rules and their interest toward architecture and towscape were possibly enhanced. Also, we clarified the possibility of this materials to raise creativity of children and to become teaching materials for adult. On the other hand, we clarified that some problems of workshop program may be handled by using the teaching materials effectively in town planning. | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 社団法人 日本都市計画学会 | |||||||||
権利 | ||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2007 社団法人 日本都市計画学会 | |||||||||
権利 | ||||||||||
権利情報 | 本著作物の著作権は(社)日本都市計画学会に帰属します。本著作物は著作者である日本都市計画学会の許可のもとに掲載するものです。ご利用に当たっては「著作権法」に従うことをお願いいたします。 | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Developement of Teaching Materials for Town Planning and Verification of Its Utility | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |