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  1. 030 理工学 Science & engineering
  2. 学術雑誌掲載論文

倒壊・崩壊のアニメーション生成のための粒子要素法的シミュレーション手法

https://iwate-u.repo.nii.ac.jp/records/10201
https://iwate-u.repo.nii.ac.jp/records/10201
e38af8b7-9b66-484f-b16e-5643cd4ef451
名前 / ファイル ライセンス アクション
jsas-v2n3p85-86.pdf jsas-v2n3p85-86.pdf (54.7 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2013-01-16
タイトル
タイトル 倒壊・崩壊のアニメーション生成のための粒子要素法的シミュレーション手法
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 剛体
キーワード
主題Scheme Other
主題 運動
キーワード
主題Scheme Other
主題 多面体
キーワード
主題Scheme Other
主題 物理シミュレーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 粒子要素法
キーワード
主題Scheme Other
主題 ペナルティ法
キーワード
主題Scheme Other
主題 rigid-body
キーワード
主題Scheme Other
主題 motion
キーワード
主題Scheme Other
主題 polyhedron
キーワード
主題Scheme Other
主題 physically-based simulation
キーワード
主題Scheme Other
主題 particle element method
キーワード
主題Scheme Other
主題 penalty method
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 中野, 誠士

× 中野, 誠士

中野, 誠士

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藤本, 忠博

× 藤本, 忠博

藤本, 忠博

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千葉, 則茂

× 千葉, 則茂

千葉, 則茂

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 63162
姓名 NAKANO, Masao
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 63163
姓名 FUJIMOTO, Tadahiro
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 63164
姓名 CHIBA, Norishige
著者(機関)
値 岩手大学
登録日
日付 2013-01-16
書誌情報 芸術科学会論文誌

巻 2, 号 3, p. 85-86, 発行日 2003-09-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-2267
Abstract
内容記述タイプ Other
内容記述 倒壊・崩壊による瓦礫の落下運動ように,相互作用しながら複雑な運動をする多数の物体のアニメーションを生成するためには,その運動の物理シミュレーションによるのが効率的である.本研究では原理が解り易くインプリメントし易い多面体の運動シミュレーション法の開発を目的とし,粒子要素法における,法線方向とせん断方向にフォークトモデルを用いたペナルティ法を多面体に拡張し,衝突,接触,摩擦力を統一的に扱うことができる手法を開発した.
Abstract
内容記述タイプ Other
内容記述 Moving objects colliding with one another, such as falling rubble in collapse phenomena, cause complicated motions. In order to effectively produce animations of such objects in computer graphics, a physically-based simulation method is usable and often used.Our aim is to develop a rigid body dynamics simulation method which is simple to understand and easy to implement.In this paper, we propose a method developed by implementing the penalty method that was realized in Particle-Element-Method by assigning Voigt model to both normal-direction and tangential-direction of a particle-sphere, so as to be suitable for three-dimensional polygonal models. Thus we can solve collision, contact, and frictional force in a uniform manner.
出版者
出版者 芸術科学会
その他のタイトル
その他のタイトル A PEM-based Simulation Technique for Animating Collapse
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-05-15 14:46:00.537223
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