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  1. 030 理工学 Science & engineering
  2. 学術雑誌掲載論文

Point Splatting Based on Translucent Shadow Mapping and Hierarchical Bucket Sorting

https://iwate-u.repo.nii.ac.jp/records/10214
https://iwate-u.repo.nii.ac.jp/records/10214
e1648250-ee7e-4b64-a0b0-a6330f3c2f14
名前 / ファイル ライセンス アクション
jsas-v6n1p21-36.pdf jsas-v6n1p21-36.pdf (4.8 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2013-01-17
タイトル
タイトル Point Splatting Based on Translucent Shadow Mapping and Hierarchical Bucket Sorting
キーワード
主題Scheme Other
主題 point splatting
キーワード
主題Scheme Other
主題 translucent shadow mapping
キーワード
主題Scheme Other
主題 visibility sorting
キーワード
主題Scheme Other
主題 GPU acceleration
キーワード
主題Scheme Other
主題 visualizing mixed 3D data
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 グンジェー, ゾリーグ

× グンジェー, ゾリーグ

グンジェー, ゾリーグ

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藤本, 忠博

× 藤本, 忠博

藤本, 忠博

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千葉, 則茂

× 千葉, 則茂

千葉, 則茂

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 63250
姓名 Gunjee, Zorig
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 63251
姓名 Fujimoto, Tadahiro
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 63252
姓名 Chiba, Norishige
著者(機関)
値 Faculty of Engineering, Iwate University
登録日
日付 2013-01-17
書誌情報 The journal of the Society For Art and Science

巻 6, 号 1, p. 21-36, 発行日 2007-03-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-2267
Abstract
内容記述タイプ Other
内容記述 In this paper we present our solution for shadow generation, visibility sorting and GPU based shading of translucent point data for point based rendering. Our Translucent Shadow Mapping Algorithm uses a spherical coordinate system and solves the distance-based sorting, transparency calculation, shadow mapping, omni-directional mapping and light intensity attenuation problems in one step. We also propose a novel algorithm for visibility sorting of unstructured grid data using the Hierarchical Bucket Sorting approach. This algorithm uses less memory and produces precise back-to-front ordered slices compared to previous methods. Finally, the shading calculations are performed in the GPU, using the rendering-oriented attributes of the point splats. Furthermore, we demonstrate the efficiency and flexibility of our novel approach of point splatting by showing several rendering results for visualizing mixed 3D data sets.
出版者
出版者 The Society for Art and Science
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-05-15 14:45:44.548372
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