WEKO3
インデックスリンク
アイテム
マイクロコンピュータによる立体視用透視図作成
https://doi.org/10.15113/00011145
https://doi.org/10.15113/00011145d84aaa8c-1efb-4f6a-ac28-fa7f5a817a6c
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2008-02-07 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | マイクロコンピュータによる立体視用透視図作成 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | Drawing Stereoscopic Illustrations Using a Microcomputer | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| 著者 |
井上, 雅夫
× 井上, 雅夫
|
|||||||
| 著者別名 | ||||||||
| 姓名 | INOUE, Masao | |||||||
| 著者(機関) | ||||||||
| 値 | 岩手大学教育学部, 理科 | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | science education | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | display system | |||||||
| Abstract | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | Illustrations in textbooks are often expressed as perspectives. But students may sometimes have only a vague appreciation for their three-dimensional aspects. One of the solutions to these difficulties is the use of stereoscopic illustrations. Drawing stereoscopic illustrations of a horse-shoe magnet in various dispositions were made. Then a stereoscopic illustration showing components of the earth's magnetic field was drawn. Drawings were carried out by handwriting based on points plotted with a microcomputer. | |||||||
| 出版者 | ||||||||
| 出版者 | 岩手大学教育学部附属教育工学センター | |||||||
| 登録日 | ||||||||
| 日付 | 2008-02-07 | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | jpn | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
| 著者版フラグ | ||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
| ID登録 | ||||||||
| ID登録 | 10.15113/00011145 | |||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||
| NCID | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
| 収録物識別子 | AN00057504 | |||||||
| 書誌情報 |
教育工学研究 巻 5, p. 55-61, 発行日 1983-03 |
|||||||
| ISSN | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
| 収録物識別子 | 0285-2128 | |||||||