ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 教育 Education
  2. 03 紀要論文
  3. 09 教育実践総合センター研究紀要 Journal of Clinical Research Center for Child Development and Educational Practice
  4. 第18号 No.18 (2019.3)

English Language Anxiety : A Study of Junior High School Students in Morioka, Iwate, Japan

https://doi.org/10.15113/00014691
https://doi.org/10.15113/00014691
ba428860-e6e4-485d-be15-093ea259c99d
名前 / ファイル ライセンス アクション
jcrc-n18P069-080.pdf jcrc-n18P069-080.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-04-26
タイトル
タイトル English Language Anxiety : A Study of Junior High School Students in Morioka, Iwate, Japan
著者 Abul, Asar

× Abul, Asar

Abul, Asar

Search repository
ENDO, Takao

× ENDO, Takao

ENDO, Takao

Search repository
著者(機関)
値 Usman Public School System
著者(機関)
値 Faculty of Education, Iwate University
キーワード
主題Scheme Other
主題 Junior High School
キーワード
主題Scheme Other
主題 Anxiety
キーワード
主題Scheme Other
主題 English Language Learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 Significant difference
Abstract
内容記述タイプ Other
内容記述 The study aims to evaluate Junior High school students’ level of anxiety towards English language learning. The population for this study was Junior High School students, Morioka, Iwate, Japan. A sample of 50 students (25 males and 25 females) was selected randomly. Questionnaire was developed to find out the level of anxiety in Junior High School students. Statistical Package for Social Sciences, version XX was used to analyze the data. Two independent sample T- test was employed to compare the mean scores of male and female students. It was found that Japanese Junior High School students have anxiety towards English language learning. Moreover, there was no significant difference between male and female students level of anxiety of Junior High school, Morioka, Iwate, Japan. In the light of findings of the present study, the collective efforts by the faculty and students would be helpful to overcome anxiety towards English language learning in students of Junior High School, Morioka, Iwate, Japan.
出版者
出版者 岩手大学教育学部附属教育実践総合センター
登録日
日付 2019-04-18
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15113/00014691
ID登録タイプ JaLC
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11844473
書誌情報 岩手大学教育学部附属教育実践総合センター研究紀要
en : The Journal of the Clinical Research Center for Child Development and Educational Practices

巻 18, p. 69-80, 発行日 2019-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24329231
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:20:15.687108
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3