ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 010 人文社会科学 Humanities & Social Sciences
  2. 03 紀要論文
  3. 01 アルテス リベラレス Artes Liberales
  4. 第109号 No.109 (December, 2021)

Divergent Conceptions of Grammar

https://doi.org/10.15113/00015513
https://doi.org/10.15113/00015513
8965c5b1-133f-4b94-a5d5-ab65654d52a4
名前 / ファイル ライセンス アクション
al-no109p107-123pdf.pdf al-no109p107-123pdf.pdf (2.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-02-08
タイトル
タイトル Divergent Conceptions of Grammar
その他の言語のタイトル
その他のタイトル 文法という概念の捉え方の違い
著者 SMILEY, Jim

× SMILEY, Jim

SMILEY, Jim

Search repository
PETERSEN, Jacob B.

× PETERSEN, Jacob B.

PETERSEN, Jacob B.

Search repository
著者(機関)
値 Faculty of Humanities and Social Studies, Iwate University
著者(機関)
値 International Education Center, Iwate University
キーワード
主題Scheme Other
主題 grammar
キーワード
主題Scheme Other
主題 teacher perceptions
キーワード
主題Scheme Other
主題 teacher beliefs
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japan EFL
キーワード
主題Scheme Other
主題 systemic functional linguistics
キーワード
主題Scheme Other
主題 dual process theory
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A divergence of beliefs regarding the structure and scope of grammar is identified in the literature on Japanese teachers’ of English beliefs(JTE)and Western teachers’ beliefs. This divergence results from the belief held by many JTEs that grammar equates with syntax. A review of the literature typically utilized by native speaker teachers of English(NEST)reveals that grammar has a more inclusive scope, extending to both semantics and function. Furthermore, due to perceptions of examination requirements, many JTEs believe that instruction is best conducted in Japanese(Nishimuro & Borg, 2013). English as a foreign, or second, language(EFL/ESL)can, therefore, be instructed in four possible manners. In this theoretical paper, a four-part framework is explored. We draw upon dual process theory(Stanovich, 2009)to assess the forms of cognition that each form of instruction is likely to involve, and we note several problematic areas for EFL instruction. We conclude by indicating possible directions for further research.
出版者
出版者 岩手大学人文社会科学部
登録日
日付 2022-02-07
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15113/00015513
ID登録タイプ JaLC
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00000256
書誌情報 Artes Liberales
en : アルテスリベラレス

巻 109, p. 107-123, 発行日 2021-12-24
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03854183
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:47:15.789437
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3